نوشته شده توسط : نیما زمانی

 

شهرستان زیبای رامسر بهشت خدادادی شمال ایران با داشتن طبیعت زیبا، جنگل های بکر و ساحل دریا سالیانه پذیرای میلیون ها گردشگر خارجی و ایرانی بوده و لازمه آن توسعه گردشگری در حد نام این شهر است. اگر به سفر به این شهر علاقه مند هستید می‌توانید قبل از سفر نسبت به رزرو و اجاره اقامتگاه در رامسر اقدام نمایید.

روند کنونی توسعه رامسر اصلا مناسب نبوده و با مشکلات زیر ساختی و محدودیت های زیادی در سواحل، جنگل ها و شهر در حوزه گردشگری مواجه است که سبب عدم پیشرفت و توسعه در این منطقه شده است.

 

چرا سرمایه گذاران انگیزه کار در رامسر را ندارند؟؟

 

سواحل زیبای رامسر با داشتن فضایی دلنشین و زیبا‌ از جمله مکان های پر تردد و خاستگاه اصلی گردشگران است اما آنچنان که انتظار می رفت از سواحل بهره برداری نشده و بیش از ۸۰ درصد آن در حالت رکود قرار گرفته است.

سنگ اندازی برخی از ادارات در روند کار برخی سرمایه گذاران و کار آفرینان در سواحل سبب مشکلات عدیده ای در این بخش شده است که انتطار می رود در این شهر توریستی گردشگری با رفع موانع و از بین بردن محدودیت ها شاهد توسعه گردشگری باشیم.

 

اگر نیم نگاهی به شهر رامسر بیندازیم با بافت فرسوده شهری و ساختمان های پلاسکو نما روبرو خواهیم شد که تا به امروز مسئولین امر با توجه به موقعیت شهر توریستی گردشگری اقدام به تخریب این ساختمان ها نکرده اند و این زیبنده عروس شهرهای ایران نیست.

باغ ۳۳ هکتاری رامسر مکانی بسیار زیبا جهت استفاده بهینه در بخش گردشگری بوده که می توان با ایجاد امکانات تفریحی، رفاهی و فرهنگی چهره زیبایی به این شهر بخشید اما در سال های اخیر با ایجاد طرح های مختلف و پیگیری مسئولین آباد سازی آن به نتیجه نرسید چون میراث فرهنگی مدعی است که این باغ جزء آثار تاریخی و ثبت میراث است و حق هیچ گونه تغییر بنا در آن وجود ندارد.

 

آیا زیبا کردن شهر رامسر و توسعه رونق اقتصادی و گردشگری را باید با اینگونه مخالفت های برخی ادارات تحمل کرد یا جهت رونق چرخه گردشگری باید نگاه مسئولین به این شهر تغییر کند.

اداره گردشگری و میراث فرهنگی در سال های اخیر عملکرد بسیار ضعیفی داشته و...

برای مطالعه ادامه مطلب مشکلات شهر رامسر در زمینه گردشگری کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: